Headhunting Growth Specialist

Rekrytera Growth Specialist

Nedan kan du läsa mer om hur vi kan hjälpa dig med headhunting av Growth Specialist. 

Dags att rekrytera Growth Specialist

En Growth specialist eller Tillväxtspecialist fokuserar på att utöka företagets kundbas och intäkterna genom marknadsföringsstrategier, dataanalys och innovativa åtgärder för att driva tillväxt. De identifierar möjligheter för företagets utveckling och implementerar åtgärder för att dra nytta av dem.

Som Growth specialist är man ansvarig för att skapa och genomföra strategier som syftar till att öka företagets marknadsandelar, locka nya kunder och öka intäkterna. Genom att använda dataanalys och marknadsföringskunskaper utvärderar de effektiviteten av olika kampanjer och initiativ för att optimera resultat.

Arbetet innefattar ofta att samarbeta med olika avdelningar, inklusive marknadsföring, försäljning och produktutveckling, för att säkerställa en enhetlig tillväxtstrategi. Dessutom kan de följa och analysera trender inom branschen för att identifiera nya tillväxtmöjligheter eller förbättringar av befintliga processer.

Growth specialists spelar en viktig roll i att förbättra företagets övergripande prestanda genom att fokusera på att öka företagets närvaro på marknaden och öka dess ekonomiska framgång. De kombinerar strategiskt tänkande med analytiska färdigheter för att driva framgångsrik tillväxt. Ofta eftersökta kompetenser i denna roll är exempelvis vass kunskap i Google Analytics, erfarenhet av digital marknadsföring samt startup/scaleup-erfarenhet.

Vi kan hjälpa dig att rekrytera Growth Specialist

På TB-Group har vi sedan starten haft tech och digitala specialisttjänster som ett specialområde och har jobbat med hundratals kunder varför vi har ett etablerat nätverk av dessa roller i städer över hela Sverige däribland Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping och Umeå. Vi jobbar endast med headhunting för att få rätt kandidater till intervjubordet hos våra kunder. Vi vet att många inom detta specialistområde redan har en anställning och inte själva söker aktivt efter en ny tjänst. Däremot kan de vara intresserade om rätt företag och tjänst dyker upp och de får en bra kontakt initialt.

Lyckas rekrytera Growth Specialist

    • Headhunting: Planera med god framförhållning för ditt företags behov framåt och även eventuella kunskapsgap där ni behöver förstärka organisationen med ny kompetens. De kandidater som vi har kontakt med söker oftast inte jobb nu, men tack vare att vi redan har en etablerad kontakt med dem kan vi komma igenom bruset och väcka deras nyfikenhet.

    • Proaktiv rekrytering: På TB-Group har vi en levande kandidatbas som du som kund kan bearbeta proaktivt för att slippa stressen som uppstår när du plötsligt får ett skriande behov. Att hålla kontakten med dina drömkandidater gör att de har ditt företag i åtanke den dagen tajmingen är rätt för dem att byta jobb.


    • Tänk igenom ditt erbjudande: De kandidater som redan har trygga anställningar och vet att de är eftertraktade på arbetsmarknaden behöver man attrahera med ett bra erbjudande. Det behöver inte nödvändigtvis alltid handla om lönebilden utan kan vara företagskultur, utbildningar och vidareutveckling, möjlighet till distansjobb eller andra förmåner.
 

Mer om yrket Growth Specialist finns att läsa här.

Vill du få en kostnadsfri kandidatlista med Growth Specialist?

rekrytera growth specialist

Skriv direkt till oss

Vill du diskutera en kommande rekrytering med någon av våra affärsområdesexperter? Eller höra mer om hur vi jobbar? Skriv ett meddelande – vi svarar så snabbt vi kan.